Sportkunde leerjaar 4

Het vierde jaar van de opleiding Sportkunde op de Calo bestond in het eerste semester uit drie dagen stage lopen en twee dagen naar school. Op school had ik twee vakken en slb. Ik heb op de woensdag, donderdag en vrijdag stage gelopen bij het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) (Stages). Het tweede semester heb ik vier dagen in de week stage gelopen bij het UMCG en had ik op maandag het vak slb.

 

Hieronder ziet u mijn voortgang in relatie tot mijn ontwikkeling als Sportkundige in het vierde jaar van de opleiding. U ziet onder andere een verzameling van mijn inspanningen, vooruitgang en prestaties in de vorm van materiaal en producten per vak.


1. Sport, Bewegen en Samenleving

Bij dit vak is er verder gewerkt aan de visie van mij als Sportkundige. Er zijn (gast)colleges geweest over verschillende thema's ten aanzien van sport en bewegen. Vervolgens heb ik aan de hand van zes betogen laten zien wat mijn visie is als Sportkundige ten aanzien van diverse maatschappelijke en economische vraagstukken rondom sport en bewegen. De betogen tonen aan dat ik een kritische reflectie heb op de maatschappelijke betekenis van sport en bewegen. Met name waarbij sport als middel wordt ingezet voor het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. 

 

Betogen Lucia Everts

Hier ziet u mijn visie ten aanzien van zes verschillende vraagstukken gericht op sport en bewegen. 


2. Verander- en innovatiemanagement

Met het vak verander- en innovatiemanagement heb ik geleerd om advies te geven, gericht op het innovatief oplossen van organisatievraagstukken. Deze vraagstukken waren gekoppeld aan mijn stageopdracht bij het UMCG. Dit vak is afgesloten door twee opdrachten. De eerste opdracht was een SWOT-analyse die gericht is op mij als Sportkundige binnen de stageorganisatie. De tweede opdracht is het organiseren van een brainstormbijeenkomst welke vernieuwing bracht binnen mijn stageopdracht. 

 

SWOT Lucia Everts

In deze SWOT is het adviesdomein bepaald, de situatie geanalyseerd, mijn persoonlijke SWOT weergegeven, een confrontatiematrix toegelicht en zijn strategische aandachtspunten geformuleerd.  

HUB Lucia Everts

Voor deze brainstormbijeenkomst is een innovatieradar gemaakt, een netwerk- en stakeholdersanalyse uitgevoerd, een actieve startvraag geformuleerd en is er gezocht naar een wetenschappelijk onderbouwde brainstorm methode. Vervolgens is de brainstormbijeenkomst gehouden met meerdere deelnemers en zijn de resultaten in een infographic gepresenteerd. Het algehele verslag is weergegeven in de vorm van een tijdschrift.


3. Studiebegeleiding

Voor studiebegeleiding hebben wij in het eerste en tweede semester verschillende opdrachten gehad. In het eerste semester moesten wij een reflectieverslag schrijven. In dit reflectieverslag is mijn persoonlijke SWOT-analyse beschreven samen met mijn STARR-reflectie. In het tweede semester heb ik gewerkt aan mijn beroepsportfolio en Personal Branding. Deze twee verslagen zijn verwerkt in één portfolio.

 

SLB Lucia Everts 1e semester

In dit reflectieverslag is een interne- en externe analyse uitgevoerd, mijn persoonlijke SWOT-analyse beschreven gevolgd met een plan van aanpak. Ook is er een STARR-reflectie gemaakt. 

Personal brand en beroepsportfolio Lucia

Dit portfolio toont aan dat ik heb gewerkt aan mijn professionele ontwikkeling. Om dit goed in beeld te brengen heb ik mijn personal brand omschreven en een beroepsportfolio gemaakt.

Maak jouw eigen website met JouwWeb