Sportkunde leerjaar 3
Het derde jaar van de opleiding Sportkunde op de Calo bestond voor het eerste semester uit drie dagen stage lopen en twee dagen naar school. Op school had ik twee vakken en slb. Ik heb op de maandag, dinsdag en woensdag stage gelopen bij Sportstad Heerenveen (Stages). Het tweede semester van de opleiding Sportkunde op de Calo heb ik de minor Sport, Therapy for Empowerment (STE) gevolgd. Dit is weergegeven bij het kopje Minor.
Hieronder ziet u mijn voortgang in relatie tot mijn ontwikkeling als Sportkundige in het derde jaar van de opleiding. U ziet onder andere een verzameling van mijn inspanningen, vooruitgang en prestaties in de vorm van materiaal en producten per vak.
1. Financieel management
Wij hebben het vak financieel management gehad. Financieel management zijn alle activiteiten binnen de financiële functie van een onderneming waarmee een bijdrage kan worden geleverd aan de realisatie van de ondernemingsdoelstelling(en). Voor dit vak moesten wij een financiële analyse maken van jouw stagebedrijf en een tentamen. De financiële analyse heb ik niet van mijn stagebedrijf kunnen doen. Daarom is de financiële analyse gemaakt van sc Heerenveen.
Financiële analyse SC Heerenveen
Hierboven ziet u de financiële analyse van sc Heerenveen. Sc Heerenveen is financieel gezond.

2. Integratie van beleid en praktijk
Het vak integratie van beleid en praktijk is een combinatie van de vakken Integratie van Beleid en Praktijk en Methoden van Kwalitatief Onderzoek. In dit vak staat de evaluatie van een bestaand sport- en beweegprogramma of -project centraal. Het maken van een evaluatieonderzoek op jouw stage was de grote opdracht van het vak. Deze opdracht nam dan ook veel tijd in beslag.
Onderzoeksverslag Adventure Run
Ik heb mijn evaluatieonderzoek gedaan over de Adventure Run. De Adventure Run is een evenement voor alle eerste jaars voortgezet onderwijs leerlingen in Heerenveen.

3. Studiebegeleiding
Dit jaar hebben wij enkele centrale lessen gehad met iedere derdejaars student Sportkunde. Deze centrale lessen gingen veelal over de minor en een keer over het afstuderen. Verder hebben wij alles besproken in leerteam groepjes. Tijdens deze bijeenkomsten hebben wij alles besproken over stage. Dit ging over het projectcontract, het proces, jouw beleving en ervaring, jouw eigen opdracht, problemen waar je tegen aan liep enzovoort. Ook hebben wij drie keer intervisie gedaan Hieronder ziet u mijn POP-PAP, mijn reflectie op POP-PAP en intervisieverslag.
Hierboven ziet u mijn POP-PAP. Dit is mijn persoonlijk ontwikkelplan en persoonlijk actieplan. Ik heb mijn ontwikkel punten en zwaktes aangegeven welke ik wilde verbeteren.
Tijdens leerteam hebben wij drie keer een intervisie gedaan. Van deze intervisies heb ik persoonlijke korte verslagen gemaakt en er zijn groepsverslagen gemaakt. Afsluitend zit er een persoonlijke evaluatie bij.
4. Profilering
Voor mijn profilering ben ik tijdens mijn stage bij Sportstad Heerenveen de natte gymles gaan geven. Basisscholen kunnen zich opgeven voor de natte gymles per klas. Die klas krijgt twee lessen. In de uitvoering van de natte gymles wordt er kennisgemaakt in Sportstad met diverse zwemsporten. Er is een nauwe samenwerking met de zwemsportverenigingen die de lesgevende studenten ondersteunen. De kinderen kunnen na deze kennismakingslessen via hun basisschool kennismaken met de verenigingen.
Hier zie je mijn profileringscontract. Bij dit contract hoort nog een document. Deze staat hiernaast weergegeven.
Van deze profilering heb ik veel geleerd. Ik heb dit geïllustreerd aan de hand van een PowerPoint.
Voor elke natte gymles heb ik een evaluatie gemaakt. Mijn ervaring heb ik hier in gedeeld.
Urenverantwoording profilering Lucia
Ik heb bijgehouden hoeveel uur ik aan de profilering heb besteed. In bovenstaand bestand ziet u dit samen met een korte toelichting van mijn bezigheden
Feedbackformulier Geke Bekhof Lucia
Hierboven zie je het feedback welke mijn begeleider aan mij heeft gegeven naar aanleiding van de Natte gymles.
Maak jouw eigen website met JouwWeb